2010. november 28., vasárnap

Linzi sakkszelet

Az adventi időszakban többféle kekszet is szoktam sütni, ami dobozban pár hétig eláll. A Linzi sakkszelet azóta az elkészítendők listámon van, amióta megláttam a receptjét a Nők Lapja Konyha 2009. december - 2010. januári számának Fakanál mellékletében.

Linzi sakkszelet:
A receptet tehát a Nők Lapja Konyha fenti lapszámában Papp Emese, a Pastrami étterem cukrásza osztotta meg az olvasókkal.

Hozzávalók:
60 dkg liszt,
40 dkg margarin,
20 dkg porcukor,
1 tojás + 1 sárgája,
1 cs. vaníliás cukor,
1 citrom reszelt héja,
kakópor

A lisztet, porcukrot, vaníliás cukrot, reszelt citromhéjat a margarinnal elmorzsolom, hozzáadom a tojásokat (én 2 tojást tettem bele, mert a fehérjét most nem tudtam volna semmire felhasználni és sajnáltam kidobni). A tészta picivel több, mint 1/3 részét 4-5 evőkanál kakaóporral összegyúrom. A kakaós részt 1,5 cm vastagra nyújtom, ugyanekkora fehér részt is mellé nyújtok. Fagyasztóba teszem és megvárom, míg megdermed.
A dermedt tésztából 1,5 cm-es csíkokat vágok, a kakaósból ötöt, a fehérből négyet. A maradék fehér tésztát is kinyújtom, ezzel burkolom majd be a rudakat.
A hasábokat a tészta szélére helyezem úgy, hogy alatta és közötte vizes ecsettel megkenem. Sakktáblaszerűen rétegezem (alulra barna, fehér, barna). Ezután tésztával körbeburkolom és a felesleges részt levágom belőle.
20-25 percre a fagyasztóba teszem. Ezután kb. fél centis szeletekre vágom és sütőpapírral bélelt tepsiben 170 °C-on világosbarnára sütöm.


Én szokás szerint türelmetlen voltam, a beburkolt rudat nem hagytam elég ideig dermedni, így túl puha volt a tésztám és vágás közben szétlapult, minden darabot kézzel kellett formára igazítanom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése