2010. november 15., hétfő

Tárkonyos raguleves cipóban

Vasárnapra szüleimet láttam vendégül, szerettem volna valami különlegessel meglepni őket. Tárkonyos raguleves készült cipóban, sólet füstölt tarjával Pataki-tálban és joghurttorta. Nem egy diétás menü... :-)

Tárkonyos raguleves cipóban

Hozzávalók:
15 dkg húsos szalonna
0,5 kg sertéscomb,
1 sárgarépa,
1 petrezselyemgyökér,
1 kis zeller,
cukorborsó
1 közepes fej hagyma,
só, bors, tárkony
fél citrom fele
1 dl tejszín
1 ek liszt

Az apró kockákra vágott szalonna zsírját kiolvasztom, az apróra kockázott hagymát megdinsztelem rajta. Hozzáadom a kis kockákra vágott disznócombot, fehéredésig sütöm. A kis karikákra vágott sárgarépát és petrezselyemgyökeret, a kis darabkákra szelt zellert hozzáadom, kb. másfél liter vízzal felöntöm és felforralom. Ha felforrt lehabozom, takarékra teszem és hozzáadom a cukorborsót. Sóval, borssal, számított tárkonnyal ízesítem és lassú tűzöm készre főzöm. Ha a hús megpuhult fél citrom levét belefacsarom. 1 dl tejszínbe kevert 1 evőkanál liszttel behabarom.

A cipót előző délután megsütöttem. Ehhez 25 dkg finomlisztet, 25 dkg Graham lisztet, 3 dl vizet, 2,5 dkg élesztőt, 1 kk. cukrot, 2 kk sót kenyérsütőgép dagasztóprogramjával dagasztottam, kelesztettem. Mikor megkelt  négyfelé vágtam, cipót formáztam belőlük és további 40 percig kelesztettem. Mikor megkelt sütőpapírral kibélelt sütőlapon 175 °C-ra előmelegített sütőben szép lassan, 1 órán keresztül sütöttem. Jó vastag lett a héja, nem ázott el a levestől.
Tálaláskor a cipók tetejét levágom, belsejüket kikaparom és forró levessel megtöltve, a tetejét visszarakva tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése