2010. november 9., kedd

Újhagymás pite

Ugyanabból a receptújságból származik, mint a korábbi újhagymaleves, szerintem a Népszabadság Konyha magazin (?) mellékletéből. Minden receptválogatáskor az elkészítendők közé tettem, ma végül el is készítettem.

Újhagymás pite:

Hozzávalók:
3-4 csomó újhagyma,

A tésztához:
38 dkg finomliszt,
1 mokkáskanál só,
1,5 zacskó szárított élesztő,
8 dkg vaj vagy margarin,
1 tojás
A tetjére:
1,5 dl tejföl
5 dkg reszelt sajt
só, őrölt bors
10 dkg füstölt szalonna

A tészta nyújtásához: liszt
A tepsi kikenéséhez: vaj vagy margarin

Az újhagymát megtisztítjuk, fehér szárát 5-6 centis darabokra vágjuk és hosszában behasítjuk úgy, hogy a fejénél egyben maradjon. Zöldjét vékonyra karikázzuk. A fehér hagymadarabokat lobogva forró sós vízben 2 percig előfőzzük és szűrőkanállal előbb jéghideg vízbe, majd papírtörlőre szedjük és lecsepegtetjük.
A lisztet csipetnyi sóval, élesztővel, olvasztott margarinnal, vízzel és tojással konyhai robotgéppel jól összedolgozzuk, végül a zöld hagymakarikákat is belekeverjük, letakarva 40 percig kelesztjük.
A megkelt tésztát kb. 35x24 centis, 2 cm vastag lappá nyújtjuk és kivajazott tepsibe fektetjük.
Tejföl, reszelt sajt, só,bors keverékével megkenjük, az újhagymák fejét beleállítjuk úgy, hogy később minden szelet pitében legyen 1-1 újhagyma. Apróra vágott szalonnakockával megszórjuk, 220 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt pirosra sütjük.

Újhagymás pite sütés előtt
 
... és után

Megjegyzés:
Én kihagytam a tojást, nem főztem elő az újhagyma fejeket és nem szárított, hanem rendes élesztőből csináltam. A tészta lágy, galuska jellegű lett, ezt öntöttem a kivajazott tepsibe.

Nagyon-nagyon finom lett!
Az eredeti recept

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése