2010. november 8., hétfő

Sonkás papucs, sajtos rúd

Ma névnapoztunk, ismét kipróbáltam két új receptet. Az egyik a Sonkás papucs a Rama Házi sütemények 2. kötetből. A képen látható Sajtos rúd szintén Rama recept, az 1 kötetből, ezt már jó párszor sütöttem.

Sonkás papucs: (Rama Házi Sütemények 2., 13. o.)

Tészta:
12 dkg margarin
30 dkg liszt
1 csomag sütőpor
só, 1 tojás, 2 ek. víz, 1 ek. ecet
A hozzávalókat sima tésztává gyúrom, hideg helyen 30 percig pihentetem.

Töltelék:
20 dkg füstölt sonka, 1 főtt tojás, 1 tojásfehérje - sonkát, főtt tojást felkockázom, tojásfehérjével összekeverem.

A tésztát fél cm vastagra nyújtom, 5 cm átmérőjű korongokat szaggatok belőle. A korong közepére 1 kiskanálnyi tölteléket teszek, félbehajtom, a széleit villával lenyomkodom. Tetejét tejjel kevert tojássárgájával bekenem. Kiolajozott sütőlapon 180-200 fokra előmelegített sütőben 10-15 percig sütöm.
Én a fenti mennyiség duplájából sütöttem.



Sajtos rúd: (Rama Házi Sütemények, 12. o.)

25 dkg liszt
25 dkg túró
25 dkg margarin
só, bors, szerecsendió
reszelt sajt, tojás a kenéshez

A lisztet, túrót, margarint, sót, borsot, szerecsendiót összegyúrom, kis ideig hideg helyen pihentetem, fél cm vastagra nyújtom. Felvert tojással megkenem, reszelt sajttal megszórom, derelyevágóval ujjnyi széles rudakra vágom, kikent sütőlapon 180 fokra előmelegített sütőben 15-20 percig sütöm.
Én mindig a fenti mennyiség duplájából csinálom, mert nagyon kapós.

A másik újdonság a Konyakmeggyes szelet, a Rama 2010-es Receptnaptárból. Konyakmeggy aroma helyett sima meggylét tettem bele, nagyon finom lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése