2010. november 15., hétfő

Sólet füstölt tarjával

Pataki tálban akartam valamit készíteni, a Receptmánia oldalon kutakodva nagyon jó recepteket találtam. Hosszas válogatás után választásom a Sólet füstölt tarjával receptre esett. Csak mennyiségekben tértem el a recepttől, óriási adag lett belőle, 3 felnőtt és 2 gyerek az adag 1/3 részével birkózott meg.
Sólet füstölt tarjával

Hozzávalók:
80 dkg nyers füstölt tarja,
40 dkg bab,
20 dkg árpagyöngy (gersli)
1 fej vöröshagyma,
10 dkg libazsír , 
5 tojás, 
2 teáskanál pirospaprika,
1 gerezd fokhagyma,
törött fekete bors


A Pataki tálat éjszakára vízbe áztatom. A szintén előre beáztatott babot és árpagyöngyöt leszűröm,  hozzáadom a megtisztított és nagyon apróra vagdalt vöröshagymát, szétzúzott fokhagymát, és beleöntöm a cseréptálba. A babban kis fészket mélyítek, belefektetem az előző nap hideg vízbe áztatott füstölt tarját. Köré rakom az alaposan megmosott héjas, nyers tojásokat. Meghintem pirospaprikával, sóval és borssal, ráöntöm a felolvasztott zsírt és annyi vizet, hogy az egészet ellepje. A cseréptálat lefedem és hideg sütőbe téve, 15 percig takaréklángon, további 20 percig valamivel erősebb lángon, majd 3 órán keresztül közepes lángon sütöm. Kb. másfél óra után a tojásokat kivettem. Mikor kész, villával óvatosan felkeverem, a füstölt húst kivéve belőle, felszeletelem. A tojásokat meghámozva negyedbe vágom. A sonkaszeleteket és a tojásgerezdeket a tetejére rakom és a Pataki tálban tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése