2010. november 9., kedd

Fantasztikus túrós sütemény


Népszerű recept, Lusta asszony rétese, vagy Analfabéta rétes néven is ismert. Én a fenti néven Anyukám receptgyűjteményéből szereztem. Felét meggyel, felét mazsolával készítem vacsorára, vagy egy tartalmas leves mellé szombati ebédre.

Hozzávalók:
3 dl liszt,
2 dl porcukor,
fél cs. sütőpor,
0,5 kg túró,
mazsola, meggy,
3 tojás,
4 dl tej,
1 cs. vaniliáscukor,
margarin

A lisztet, porcukrot és a sütőport összekeverem, a felét egy margarinnal kikent tepsibe szórom. Rámorzsolom a túrót, mazsola és/vagy meggy, majd a másik fele liszt. A tejet összekeverem a tojással és a vaniliás cukorral, a tetejére öntöm. A kilógó lisztes halmokra margarint teszek és előmelegített sütőben (kb. 180 fok), kb. fél órát sütöm, amíg a teteje pirulni kezd.

2 megjegyzés:

  1. Végre megtaláltam, igen ez az a recept amit anyukám is elkészített olyan 20 évvel ezelőtt. Köszönöm, ja és isteni finom!

    VálaszTörlés
  2. Tegnap vendégségben voltam és ott ettem ilyen sütit. Először nem akartam enni, de miután megkóstoltam még egyszer kértem. Én nem vagyok egy édes szájú emberke, de ez a süti valóban fantasztikus. Nagyon örülök, hogy megtaláltam a receptet.

    VálaszTörlés