2010. november 22., hétfő

Medvehagymás pogácsa

1-2 hete az újonnan nyílt szociális bolthálózat üzletében a sok kis fűszeres tasak között felfedeztem a medvehagymát. Már jó ideje ki akartam próbálni a medvehagymás pogácsát, így természetesen vettem egy tasakkal. Egyik vendégvárónk hétvégén így Limara medvehagymás pogácsája volt. Tartottam magam a recepthez, viszont szárított medvehagymát tettem bele. A hajtogatások közötti fél órákat nem tudtam kivárni, 5-15 perceket kelt a tésztám. A végeredményt így is mindenki dícsérte, finom, puha pogik lettek.

Medvehagymás pogácsa:


Hozzávalók:

1 kg finomliszt
2 ek. só
50 dkg margarin
2 tojás
1 nagy doboz tejföl
1 dl tej
1 tk. cukor
5 dkg élesztő
12 dkg vaj
1 tasak szárított medvehagyma

Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttatom. A lisztet elmorzsolom a margarinnal, elkeverem a sóval. Közepébe mélyedést készítek, beleteszem a tojásokat, a tejfölt, és a felfuttatott élesztőt. Összegyúrom a tésztát, majd hagyom kb. 30 percig pihenni.
A medvehagymát elkeverem a vajjal.
A pihentetett tésztát kinyújtom kb. 2-3 mm vastagra megkenem a medvehagymás vajjal. Ezután Limara útmutatása szerint hajtogatom.  A tészta felső harmadát a középső harmadra hajtom, ezt is megkenem vajjal, majd ennek a tetejére az alsó harmadot. Elfordítom a tésztát, megkenem vajjal, a felső részét visszahajtom a közepéig, majd az alsó részt is a közepéig, ezután félbehajtom, mint egy könyvet. Pihentetem fél óráig, majd megismétlem a hajtogatást és a vajazást. (Nekem csak az első hajtogatásra jutott a vajból.)
Ismét pihentetem fél órát, majd ujjnyi vastagra nyújtom. A tetejét bevagdosom, lekenem a felvert tojással, közepes pogácsa szaggatóval kiszúrom, sütőpapíros tepsin kelesztem megint legalább fél órán át, majd 180 °C-on légkeveréssel 10-15 perc alatt pirosra sütöm. Nekem 4 tepsivel lett belőle.

A recept tehát Limara pékségéből származik, életem első hajtogatott pogácsája, és még most másnap is puha. :-) Köszönöm a részletes leírást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése