2010. november 9., kedd

Újhagymaleves habgaluskával

Ebédre új levesreceptet próbáltam ki. Évekkel ezelőtt vágtam ki valamelyik receptmagazinból, így a pontos forrását nem tudom. Nagyon finom leves lett, bekerül a repertoárunkba. Szokás szerint módosítottam a recepten (megfeleztem az újhagyma mennyiségét, kevesebb vizet tettem hozzá, márványsajt nélkül ettük).

Újhagymaleves habgaluskával:


Hozzávalók:
2 cs. újhagyma
1 kis fej vöröshagyma
1 közepes burgonya
1 kis cs. snidling
2 ek. olaj
1 ek. vegeta
2,5 dl tej
2 dl tejszín

A hagymákat megtisztítjuk, apróra vágjuk (a snidlingből néhány szálat félreteszünk díszítésnek). A krumplit meghámozzuk, felkockázzuk.
A hagymákat megfonnyasszuk az olajban, megszórjuk vegetával, felöntjük tejjel, 8 dl vízzel és fedő nélkül felforraljuk.
Beletesszük a krumplit, félig lefedve, mérsékelt tűzön 30 percig főzzük.
Félkemény habbá verünk 1 dl tejszínt, én ebbe kevertem a félretett snidlinget. A maradék tejszínt a leveshez adjuk, botmixerrel krémesre turmixoljuk.
Sózzuk, borsozzuk.
Az alapanyag
Készül a leves
Mélytányérba szedjük, tetejüket a tejszínkrémből szaggatott apró snidlinges galuskákkal díszítjük. Levesgyöngyöt is kínálhatunk hozzá, az eredeti recept márványsajttal írja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése