2010. november 22., hétfő

Mustáros nyúl

Hétvégén több finomságot is késztettem.
A mustáros nyúl alapreceptjét anyukámtól hoztam. Az eredeti recept nem írja a fehérbort. Különösebb előkészületet nem igényel, a végeredmény pedig nagyon finom lett. Burgonyafánk ajánlott hozzá köretként, de időhiány miatt mirelit rösztikét és krokettet sütöttem mellé.

Mustáros nyúl:


Hozzávalók:
1 konyhakész nyúl,
mustár,
olaj,
1 dl száraz fehérbor,
1 csokor petrezselyemzöld,

1 kis pohár tejföl,
1 kk. liszt

A megtisztított nyulat 8 részbe vágom és sóval, mustárral alaposan bedörzsölöm, pár órát pácolom. Kétféle mustárt használtam, sima univerest és egy dijoni magosat.
A nyulat kevés felforrósított olajban megforgatom, kicsit megpirítom. Kevés vizet öntök alá, beleteszem a csokorba kötött petrezselyemzöldet és lefedve párolom. Kicsit később hozzáöntöm a bort is és a húst puhára párolom. Kidobom belőle a petrezselyemzöldet, belekeverem a liszttel elkevert tejfölt és egyet rottyantok rajta. Sütőben krokettet és rösztikét sütöttem mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése