2010. november 9., kedd

Gyros pitában

Szemirámisz függőkertjében kutakodva találtam rá a gyros pitában receptre. Nagyon szeretem a gyrost, de itthon még soha nem készítettem. BL-80-as lisztet kisvárosunkban nem kaptam (Graham lisztet is csak a 3. üzletben), ezért el kellett térnem a recepttől.

Gyros pitában:

Pita: 35 dkg Graham liszt, 15 dkg finomliszt (BL-55), 3 dkg élesztő, 3 dl langyos víz, 2 tk. só, 1 tk. cukor, 2 ek. olivaolaj. 
A pitát kenyérsütő gépben dagasztottam és kelesztettem, 8 részre vágtam, gombócokat formáztam belőlük, majd letakarva 10 percet tovább kelesztettem. 3-4 mm vastagságúra nyújtottam, 220 C-ra előmelegített sütőben 5-6 perc alatt készre sütöttem. A rácsot Szerimámisz függőkertjének javaslata szerint alufóliával beborítottam, nekem 4 pita fért rá egyszerre. 

Husi: 70 dkg disznócomb apró csíkokra vágva (kevés lett, legközelebb nem spórolok), boltban kapható kész Gyros fűszerkeverékbe és 1 dl olajba forgatva, másfél óráig pácolódott.  
Zöldségek: Paprikát, paradicsomot, salátakeveréket, újhagymát, uborkát tettem bele. 

Öntet: 1 pohár tejföl, 1 pohár natur joghurt, 2 gerezd fokhagyma, só  keveréke.

A gyrosokat egyből kézbe adtam, fotó csak a kisült pitáról és a serpenyőben lévő husiról készült. Nálunk gyorsan fogy a kaja, fotózni csak ritkán sikerül. :-)) 

 
Az eredeti pita recept Limaránál található.

Nagyon finom volt, bekerül a repertoárba!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése