2010. november 8., hétfő

Finomságok Húsvétra

Húsvétkor, Karácsonykor csak minimális időt töltünk otthon, a főzőcskézés igy mindig elmarad. A korábbi évekhez hasonlóan azért most is konyhatündérkedtem kicsit, Répatortácskákat és Húsvéti fonott kalácsot vittünk ajándékba a nagyszülőknek szombaton a fészkek elkészítésekor.


A répatortát az alábbi recept szerint készítem évek óta, mindig nagy sikere van.

Répatorta:

Hozzávalók: 4 db tojás, 1 bögre cukor, 1 bögre olaj, 2 bögre reszelt répa, 2 bögre liszt, 2 kiskanál sütőpor, 2 kiskanál fahéj, 1 csipet só.
A cukrot a tojásokkal habosra keverjük, hozzáadjuk az olajat és a reszelt répát. A lisztet, sütőport, fahéjat, sót összekeverjük, majd az előzőekhez adjuk.
Kivajazott tortaformába öntjük, előmelegített sütőben (200 °C) kb. 40 percig (tűpróbáig) sütjük.
Krém: natúr krémsajt, margarin, porcukor ízlés szerint.

Idén húsvéti teflon formában sütöttem, a fenti mennyiségből 12 tortácska lett. Azért, hogy a formák felismerhetőek maradjanak krémet nem csináltam, viszont a gyerekek nagy örömére Dr.Oetker féle ételdíszítő tollal dekoráltuk. Krémmel kevésbé "fojtós", így viszont nagyon jópofa lett!


A Húsvéti kaláccsal már évek óta szemezem, most el is készítettem. Nagyon finom, könnyű édes kalács, mindenkinek ízlett a sonka mellé, de külön is megállja a helyét. Frissen az igazi!

Tojásos kalácsfészek: (Nők lapja Konyha, 2004/1. szám)

Sütés előtt
... és után

(Festetlen tojásokkal kellett volna sütni, megolvadt a festék, a tésztát is megfogta.)
Hozzávalók 10 darabhoz:
60 g vaj/margarin
500 g finomliszt
2,5 dl tej
60 g cukor
1 vaniliás cukor
30 g élesztő
3 tojássárgája + 1 a kenéshez

10 főtt tojás

A tésztához a vajat/margarint felolvasztom. A lisztet kelesztőtálba szitálom közepébe mélyedést készítek A tejet meglangyosítom, elkeverem a cukorral, vaníliás cukorral, 1 csipet sóval, élesztővel, 3 tojássárgájával és a liszt közepébe öntöm. Hozzáadom az olvasztott margarint és kézi robotgép dagasztóspiráljával kidolgozom. Liszttel meghintem, letakarva duplájára kelesztem. (fél óra)
Ha megkelt 10 azonos súlyú darabra vágom, minden tésztadarabot hosszú, vékony rúddá sodrok  félbehajtom, szoros fonattá tekerem, két végét egymásba kanyarintom, a fonat végét a fészek aljába nyomkodom. 5-5 darabot kiolajozott sütőlapra teszek, egymástól 8-10 cm távolságra. A főtt tojásokat vékonyan megkenem olajjal, a kalácsfészek közepébe teszem, letakarva 15 percig kelesztem. Megkenem tojássárgájával, 200 5C-ra előmelegített sütőben 20 perc alatt aranybarnára sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése