2010. november 19., péntek

Sonkával töltött sós palacsinta

A Katakonyhából mentettem le a sonkával töltött sós palacsinta receptjét. A végeredmény nagyon finom lett, de az olvasztott margarinos palacsintatésztával viszont nagyon megszenvedtem. A bekevert mennyiség kb. 1/3 része rossz lett, összesen 8 db tölthető palacsintát sikerült sütnöm a megadott receptből. Így gyorsan kevertem egy hagyományos palacsintatésztát és gyönyörű palacsintákat sütöttem belőle, amiket a gyerekeknek baracklekvárral, túróval és fahéjas cukorral töltöttem be.

Sonkával töltött sós palacsinta:

Hozzávalók 12 darabhoz:
20 dkg finomliszt,
2 tojás,
3 dl tej,
1,5 - 2 dl szénsavas ásványvíz,
10 dkg olvasztott margarin,
1 mokkáskanálnyi só,
margarin a serpenyő és a tepsi megkenéséhez

Töltelékhez:
25 dkg gépsonka,
2 pohár tejföl,
15 dkg reszelt sajt,
só, bors, szerecsendió

Kikeverem a palacsintatésztát, az olvasztott margarint a legvégén adom hozzá. Minimum fél órát a hűtőben pihentetem.
A töltelékhez apró kockákra vágom a gépsonkát, összekeverem 1 pohár tejföllel, a fűszerekkel és a sajt 2/3 részével.
Kisütöm a palacsintát. A kész palacsintákat megkenem a töltelékkel, négybe hajtom, margarinnal kikent jénaiba teszem, a maradék tejföllel megkenem, reszelt sajttal megszórom és 180 °C-os légkeveréses sütőben 15-20 perc alatt készre sütöm.
Isteni volt, nem tudom miért nem sikerült a palacsintákat kisütnöm. Legközelebb biztos a hagyományos receptemből készítem, szerintem abból is jó lesz.

A gyerekeknek is sütöttem palacsintát. A palacsinta tészta hozzávalóit soha nem méricskélem, csak úgy érzésre keverem.

Palacsinta:

Hozzávalók kb. 15 darabhoz:
kb. 20 dkg liszt,
1 tojás,
csipetnyi só,
1,5 - 2 dl tej,
szóda, ásványvíz, vagy víz
étolaj

A hozzávalókból könnyű, híg tésztát keverek, az olajat a végén teszem hozzá. Kevés olajjal kikent forró serpenyőben kisütöm a palacsintákat. Elfogyott a szénsavas vizem, így most csapi vízzel készítettem, nem is pihentettem és így is tökéletes lett.
Lekváros, fahéjas és túrós palacsinta készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése