2010. november 8., hétfő

Brazil diótorta

Brazil diótortát is sütöttem. Sokadszorra készítettem el  ezt a finom tortát, most kislányom keresztapjának. A tőlem megszokott ronda és finom kategória. :-)) A tejszín, tojásfehérje kemény habbá verését valahogy nem nekem találták ki... Pedig most az állítólag elronthatatlan Hullalá-t használtam. Ezt is Dr. Oetker Dekor Toll Cukormázzal díszítettük. Réka rajzolta a dobot, én a feliratot. Nem egy cukrászati remekmű, de szeretettel készült! A receptet évekkel ezelőtt az nlc Sütik képpel topikjából vettem, Illéskrisz küldte be.

Brazil diótorta:
 
20 dkg darált diót megpirítok.

Piskóta: 5 tojás, 15 dkg cukor, 10 dkg pirított-darált dió, 5 dkg liszt, 1 ek. kakaópor, 5 ek. víz, 1 cs. sütőpor. A tojássárgákat fehéredésig keverjük a cukorral, utána belekeverjük a diót, lisztet, sütőport, vizet. A végén óvatosan beleforgatjuk a tojások kemény habját. Zsírozott, lisztezett kerek tortaformában kisütjük. Kihűlés után lapjában kettévágjuk.

Csokoládékrém: 2 csomag puding, de csak 8 dl tejjel főzve.

Fehér főzött krém: 2 dl tejből, 3 ek. lisztből, 1 cs. vaniliáscukorral sűrű krémet főzünk, kihűtjük és 5 dkg vajjal habosra keverjük.

A torta összeállítása: Az alsó piskótalapot visszateszem a kapcsos tortaformába, rákenem a fele kihűlt csokipudingot, kirakom b piskótatallérral, megszórom a maradék pirított dióval, rákenem a maradék pudingot. Befedem a másik tortalappal, rákenem a főzött krémet. Tetejét 2 dl felvert tejszínnel díszítem, tetszés szerint (darált vagy fél diószemekkel, csokidarával stb.) díszítem. Egy éjszakát hűtőben pihentetem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése