2010. november 8., hétfő

Húsvéti burgonyaleves, szilvásgombóc

Szombatonként mindig valamilyen tartalmasabb leves és könnyebb (tészta, főzelék, egytálétel) második az ebéd. Ma Húsvéti burgonyalevest és szilvás gombócot csináltam.
Húsvéti burgonyaleves:
4 szem közepes krumplit meghámoztam, kissebb kockákra vágtam és kb. 20 dkg-os füstölt tarjával feltettem főzni. Kb. 20 perc forrás után kivettem a tarját, apró kockákra vágtam. Közben a levest felöntöttem 2 dl tejjel, sóval, fehér borssal ízesítettem, beletettem a felkockázott füstölt, főtt tarját. Behabartam, tárkonnyal ízesítettem.
Az ötletadó receptet a Nők lapja Konyha, 2004/1. szám, 43. oldalán találtam, már régóta terveztem az elkészítését. Nagyon finom lett, de hármunknak (2 aprótalpú + én) nagyon sok, még a fele sem fogyott el.

Szilvásgombóc:
(ahogy nagymamám és édesanyám készíti)
4 közepesnél nagyobb krumplit meghámoztam, puhára főztem. Leszűrtem, majd krumplinyomóval átnyomkodtam. Liszttel, 1 tojással, pici sóval és 1 kanálnyi zsírral robotgép dagasztóspirálja segítségével összekevertem, majd puha tésztát gyúrtam belőle. Pontos mennyiségeket nem tudok, csak úgy érzésre, kb. 30 dkg lisztet vett fel. Kb. 4 mm-re nyújtottam a tésztát, 7-8 cm-es négyzeteket vágtam, anyukám által elrakott gombócba való szilvatölteléket és 1-1 kiskanál fahéjas cukrot tettem a közepébe, gombóccá formáltam, lobogó vízben megfőztem. Akkor jó, ha a gombóc feljön a víz tetejére. Pirított zsemlemorzsába forgattam, fahéjas cukorral tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése