2010. november 9., kedd

Gulyásleves, túrógombóc, cukkinikenyér

Gulyáslevest és túrógombócot készítettem ebédre, délutáni nasinak cukkinikenyeret.

Gulyásleves:
Egy kis fej hagymát megpucolok, apróra vágom, kevés zsiradékon megfonnyasztom. A tűzről levéve pirospaprikával meghintem, beleteszem a kockára vágott sertéscombot és a hús kifehéredéséig kevergetem. Kevés vizet öntök alá és a pörkölthöz hasonlóan fedő alatt párolom. Ha a husi félig megfőtt, hozzáadom a karikákra vágott sárgarépát és petrezselyemgyökeret, sóval, borssal ízesítem, vízzel felöntöm levesnek, beleteszek 1 paradicsomot és egy darab paprikát és tovább főzöm. Ha a répa félig puha, beleteszem a kockára vágott burgonyát és készre főzöm. Én tésztát nem szoktam a gulyáslevesbe tenni.

Túrógombóc:

Előző este összekeverek: 1 dl búzadara, 250 g tehéntúró, 2 db tojás, csipet só. A masszát másnap délig a hűtőben tárolom lefedve.
Másnap kis gombócokat formázok a masszából, forró vízben kifőzöm. Ha feljött a víz tetejére még kb. 5 percig főzöm. Közben teflon serpenyőben zsiradék nélkül zsemlemorzsát pirítok, a kifőtt gombócokat ebbe forgatom. Tálaláshoz tejfölt cukorral mikróban összeforralok, gombócokra öntjük.

Cukkinikenyér:

Hozzávalók:
40 dkg hámozott, gyalult cukkini,
350 dkg liszt,
30 dkg cukor,
3 tojás,
2 dl étolaj,
1 cs. vaníliás cukor,
10 dkg darált dió
mazsola,
kiskanálnyi őrölt fahéj,
fél cs. sütőpor,
mokkáskanál szódabikarbóna,
zsír és liszt a forma kikenéséhez

Az egész tojásokat a cukorral, vaniliás cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk az étolajat, a diót, a reszelt cukkinit, a lisztet amibe belekevertük a szódabikarbónát, a sütőport és a mazsolát. Hozzáadjuk a fahéjat.
Alaposan kizsírozott és lisztezett őzgerincformába tesszük a masszát (2 db).
175 °C-ra előmelegített sütőbe tesszük (légkeveréses) és lassan sütjük.
Deszkára borítva, kihűtve szeljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése