2010. november 15., hétfő

Joghurt torta

Oliva oldalán találtam a joghurt torta receptjét és mivel még életemben nem sikerült megdermesztenem semmit zselatinnal, szinte szóra a receptben leírtakat követtem. Annyiban tértem csak el, hogy a tejszínbe biztos ami biztos alapon 1 cs. habfixálót is tettem. Jelentem, a krém megdermedt, könnyed, istenien finom torta lett. 1 marék mirelit feketeszedret tettem bele, más ebbe illő gyümölcsöm nem volt.

Joghurt torta
Hozzávalók:
háztartási keksz
1 nagy pohár (450 g) natur joghurt,
80 g porcukor
5 db lapzselatin
2 dl tejszín
kb. 1 dl tej
gyümölcs (feketeszeder, eper, málna, ribizli, őszibarack)

Egy kapcsos tortaforma alját tejbe mártott háztartási keksszel kirakom.
A lapzselatint 5 percre hideg vízbe áztatom, majd kinyomkodom és fél dl-nyi meglangyosított tejben feloldom
A tejszínt habfixálóval kemény habbá verem, beleszitálom a porcukrot, belekeverem a joghurtot, a zselatint, óvatosan beleforgatom a gyümölcsöt, a kekszes alapra öntöm és hűtőben megdermesztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése