2016. november 26., szombat

Zabpelyhes sajttorta

A nagy diétában ismét valami édesre vágytunk, zabpelyhes sajttortát készítettem Rita konyhája receptjét az itthon levő hozzávalókra szabva. Isteni finom lett! 

Zabpelyhes sajttorta:






Hozzávalók:
110 g zabpehely (nekem nagyszemű volt itthon)
40 g zabkorpa (zabliszt helyett, mivel ez volt itthon)
csipet só
kézhegynyi őrölt fahéj
40 g nádcukor
90 g vaj (margarinom volt csak itthon)

A margarint mikróban felolvasztottam, hozzáadtam az előzőleg összekevert száraz hozzávalókkal. Egy 20x25 cm-es tepsit szilikonos sütőpapírral kibéleltem, belesimítottam a masszát, rövid időre hűtőbe tettem. A sütőt előmelegítettem (Rita 175 fokot ír, én a 30 éves gáztűzhelyen próbáltam levenni addig a hőfokot amíg nem alszik el - ez kb. a 6-os fokozat). Amíg a krémes réteget kikevertem a tésztát a sütőben elősütöttem.

Hozzávalók a sajtkrémes réteghez:
25 dkg mascarpone sajt
1 db tojás
15 g kukoricakeményítő
50 g xilit

Ezeket robotgéppel habosra összekevertem, a kissé elősütött alapra kentem, mirelit meggyel megszórtam és 20 percig sütöttem. 
Kihűlés után lehet szeletelni és kóstolni, nagyon ízlett az egész családnak! Ez Rita receptjének egy gyorsított verziója volt, 40 perc alatt elkészült. 😋

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése