2016. november 18., péntek

Rakott zöldbab

Volt a fagyasztómban még nyárról egy zacskó felszeletlen zöldbab, ehhez kerestem receptet. Több recept áttanulmányozása után nekiláttam egy nagyon egyszerű rakott zöldbabnak, ami nagyon finom lett.

Rakott zöldbab:



Hozzávalók: 
50 dkg zöldbab
1 fej vöröshagyma
50 dkg darált sertéshús
1 tojás
1 pohár tejföl
só, bors, pirospaprika
10 dkg köles + 3 dl víz
A tetejére tejföl és reszelt sajt

A vöröshagymát apróra szeltem, kevés zsíron üvegesre pároltam. Hozzátettem a darált húst, sóztam, borsoztam, kevergetve pároltam. Mikor már majdnem jó volt hozzátettem 1 ek. pirospaprikát. Közben bő sós vízben félig megfőztem a zöldbabot, elkészítettem a kölest.
Az elkészült husit hozzákevertem a köleshez, beletettem 1 tojást, 1 pohár tejfölt és jól elkevertem.

Egy hőálló tál alját kikentem margarinnal, prézlivel megszórtam. Erre fektettem a zöldbab felét, a köleses ragut, jött a másik fele zöldbab, erre tejföl és reszelt sajt. Sütőben szép pirosra sütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése