2016. november 25., péntek

Rostos almalé

Gyerekkoromban édesanyám többször is készített rostos almalét, nagyon szerettem. A sok vízivás után valami finom édesre vágytam, így kapóra jött a Kifőztük magazin receptje, ez alapján készítettem el a saját, cukormentes változatunkat. 

Rostos almalé:

Hozzávalók:
2 kg alma (savanykásat választottam, nekem pucolva volt 2 kg)
3 liter víz
csapott teáskanálnyi citromsav
Steavia ízlés szerint (vagy 25 dkg Xilit)

Elkészítés:
Az almákat meghámoztam, kimagoztam, felkockáztam és annyi vízben amennyi ellepte feltettem főzni. Mikor már megpuhult botmixerrel pépesítettem, folyékony steaviával ízesítettem (spricceltem bele és kóstolgattam), vízzel higítottam, citromsavat is belekevertem. Még melegen üvegbe tettem, amikor kihűlt ment a hűtőbe. Nagyon finom lett, olyan mint amilyenre emlékeztem, nem volt semmi mellékíze a steaviának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése