2016. november 18., péntek

Sörös kacsa karamellizált vörös káposztával és kölessel

Életem első kacsasütése, több receptet is végigolvastam ötletszerzésként.

Sörben sült kacsa karamellizált vöröskáposztával és kölessel:



A kacsát megtisztítottam, kívül-belül bedörzsöltem az előzőleg kikevert páccal (3 ek. olivaolaj, szárnyas fűszerkeverék, kakukkfű, bors), kikentem olívaolajjal a Tupperware Ultra Pro sütőedényemet, beletettem a kacsát, majd 1 éjszakára hűtőszekrénybe tettem. Másnap leöntöttem 2 dl sörrel, majd közepesen meleg sütőben 3 órán át sütöttem, úgy, hogy 45 percenként kivettem és megfordítottam a kacsát. A 3 óra leteltével levettem a tál tetejét és még kb. 15 percet pirítottam. Ebben az edényben ennyi sörrel a kacsa szinte megfőtt és a forgatásra sem lett volna szükség. 

Ezt a receptet szabtam a kacsámra, az itthon talált fűszerekre és a pácolásra rendelkezésre álló időmre: http://www.nosalty.hu/recept/soros-nemakacsa-tarkonnyal-kakukkfuvel

A káposztám így készült: 1 nagy fej vöröskáposztát aprítógépben felaprítottam, lesóztam. 1 nagy fej vöröshagymát felszeltem, 10 dkg vajon üvegesre pároltam, megszórtam 5 dkg barnacukorral, kicsit karamellizáltam, majd hozzátettem a lesózott káposztát, 1 meghámozott és felkockázott almát, borssal, 1 kk. fahéjjal és balzsamecettel ízesítettem, jól összekevertem és fedő alatt 30 percig pároltam. Alapötlet innen: http://www.nosalty.hu/recept/marton-napi-karamellas-lilakaposzta

Kölessel tálaltam. Ehhez 6 dl vizet felforraltam, beletettem 200 g kölest, forraltam, kevergettem, mikor már elfőtt az összes víz levettem a tűzről és lefedtem. A köleskészítés módját innen vettem: http://www.ritakonyhaja.hu/fozoiskola/163-fozoiskola/3327-a-koeles-elkeszitese-koeles-receptek.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése