2016. november 27., vasárnap

Kubu ital

A rostos almalé sikerén felbuzdulva elővettem egy évekkel ezelőtt kinyomtatott Kubu ital receptet és azt is elkészítettem. Szintén folyékony steavia alapú édesítőszerrel készült.

Kubu ital:



Hozzávalók:
1,5 kg sárgarépa
2 kg alma
3 db narancs
2 db citrom
késhegynyi citromsav
folyékony steavia ízlés szerint (vagy 25-30 dkg xilit)
kb. 5 liter víz

Elkészítés:
A sárgarépát és az almát meghámozom, külön-külön felaprítom (én a répát aprítógépben daraboltam fel) és külön-külön annyi vízben amennyi ellepi felteszem főzni. Mikor megfőttek botmixerrel pépesítettem, egybekevertem őket, beletettem a narancsok és a citromok kifacsart levét, a késhegynyi citromsavat, vízzel szimpatikus sűrűségűre higítottam, folyékony steaviával ízesítettem (spricceltem és kóstolgattam). Ebből a mennyiségből 6,5 liter üdítőm lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése