2010. december 24., péntek

Snickers szelet

Pákosztos macska konyhai kalandjai között találtam a Snickers szelet receptjét, amit egyből a kipróbálandók listámra tettem és az első adandó alkalommal el is készítettem. Isteni finom lett, a recepttől minimálisan tértem el: vaj helyett margarint használtam, 400 g sűrített tej helyett 340 g-ot (2 tubus).

Snickers-szelet:


Hozzávalók a tésztához:
225 g finomliszt,
75 g cukor,
175 g margarin,

A töltelékhez:
200 g margarin,
2 tubus cukrozott sűrített tej,
4 ek. cukor,
250 g sózott földimogyoró,

A csokimázhoz:
125 g tejcsoki,
125 g 81%-os étcsoki (eredetileg 85%-os de azt nem kaptam)

A tésztát összegyúrtam, sütőpapírral kibélelt 20x25 cm-es tepsibe döngöltem, 160 °C-os sütőben kb. 40 percig sütöttem. Hagytam kihűlni.

A töltelék hozzávalóit a mogyoró kivételével feltettem főni. Közepes lángon folyamatosan kavargattam a forrástól kb. 20 perc múlva éreztem hogy besűrűsödött. Ekkor belekevertem a mogyorót és a kihűlt tésztára simítottam. Mikor kihűlt a papírt lefejtettem róla, ezt nagyon óvatosan kell mert könnyen törik.

Vízfürdő felett felolvasztottam a kétféle csokit, a tetejére simítottam és egy órára hűtőbe tettem. Dermedés után nagyon szépen lehet szeletelni.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése