2010. december 6., hétfő

Karácsonyi mézes

Mézes puszedlit sütöttünk hétvégén, nagynéném receptje alapján. Ez a tuti receptem, amióta nagynénémtől megkaptam nem is kísérleteztem másikkal. Frissen is puha és hetekig puha is marad. Díszítésnek gyöngycukrot vásároltam és a hét elején érkezett írókát is felavattam. Szépségversenyre nem kell beneveznem őket, de azért évről évre egyre pofásabb mézeskalács díszeink vannak.

Karácsonyi mézes (Katitól):


Hozzávalók:
90 dkg liszt,
1 ek. szódabikarbóna,
10 dkg margarin,
2 dl méz,
25 dkg cukor,
3 dl tej
1 mézeskalács fűszerkeverék

A kenéshez: 1 felvert tojás
Díszítéshez: 1 tojásfehérje, 15-20 dkg porcukor

A mézet, margarint, cukrot összeolvasztom (én mikróban olvasztok), összekeverem a tejjel, a száraz anyagokkal összedagasztom. 1 éjszakára hűtőbe teszem.

Másnap lisztezett deszkán nagyon vékonyra kinyújtom, szaggatom, forró sütőben 5-6 perc alatt készre sütöm (vigyázat, gyorsan sül!). Még forrón 1 felvert tojással megkenem.
A cukormázhoz felverem a tojásfehérjét a porcukorral, irókába töltöm és díszítem a figurákat. Viszonylag gyorsan (kb. 30 perc) megszárad a máz, ezután dobozolom. Ha dísznek szeretném felakasztani, szívószállal sütés előtt 1-1 lyukat nyomok rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése