2010. december 31., péntek

Kolbászos-túrós pogácsa

Gizi receptjei között akadtam a kolbászos túrós pogácsára. Szilveszterre el is készítettem.

Kolbászos-túrós pogácsa:


Hozzávalók:

50 dkg liszt,
20 dkg margarin,
1 dl tej, 30 g élesztő, kevés cukor
15-20 dkg kolbász,
2 ek. só,
1 tojás (+ 1 a kenéshez)
2 ek. tejföl
szezámmag

Az élesztőt a meglangyosított cukros tejben felfuttattam.
A margarint elmorzsoltam a liszttel, hozzámorzsoltam a túrót. A kolbász héját lehúztam, karikákra majd apró kockákra vágtam. Hozzáadtam a liszthez. Közepébe mélyedést nyomtam, beleöntöttem a felfuttatott élesztőt, a tojást és a tejfölt és alaposan összedagasztottam. Kelesztőtálban 1 órát pihentettem.
Lisztezett gyúrólapon ujjnyi vastagra nyújtottam, berácsoztam, közepes méretű pogácsaszaggatóval kiszaggattam. A tetejét megkentem felvert tojással, szezámmaggal megszórtam. További fél órát kelesztettem. 150 °C-ra előmelegített légkeveréses sütőben 18-20 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése