2011. március 20., vasárnap

Vadas zsemlegombóccal

Férjem nagyon szereti a vadast, de csak most készítettem neki először. A receptet Lúdanyótól vettem.

Vadas zsemlegombóccal:

Hozzávalók:
60 dkg marhacomb,
3-3 szál fehérrépa és sárgarépa,
1 fej vöröshagyma,
2-3 babérlevél,
5-6 szem borókabogyó,
1 dl tejföl,
1 ek mustár,
1 ek cukor,
só, bors,
citromlé,
1 dl száraz vörösbor,
olaj,
1-2 ek balzsamecet

zsemlegombóc:
35 dkg finomliszt,
4 szikkadt zsemle,
2 tojás, 
3 dl tej,
2 dl víz,
1 csokor petrezselyemzöld,
só, bors,
1 ek olaj,
+ liszt

Előkészület:
1. 2-3 nappal előtte bepácolom a húst: beleteszem egy tálba egészben, hozzáteszem a borókabogyót, a babérlevelet széttördelve, a balzsamecetet és kb. 1/2 dl olajat. Lefedve hűtőben tárolom, naponta átforgatom.
Elkészítés:
2. A zöldségeket megtisztítom, a répaféléket karikára vágom, a hagymát apró kockára. 
3. A húst ujjnyi vastag szeletekre vágom.
4. Egy mély teflonos serpenyőben olajat forrósítok, átsütöm a hússzeletek mindkét oldalát, kiteszem őket tányérra.
5. A megmaradt olajban a cukrot karamellizálom és hozzáteszem a hagymát.
6. Hozzáteszem a zöldségeket, kicsit átpirítom őket, sózom, borsozom, visszateszem a hússzeleteket, a pácléből a fűszereket és felöntöm annyi vízzel, hogy majdnem ellepje. Kb. másfél órát főzöm lefedve, a vizet ha kell közben pótlom. Utána hozzáöntöm a vörösbort és fedetlenül 10 percig főzöm.
7. Kiveszem a húsokat, a fűszereket, a maradékot botmixerrel pépesítem. Hozzáteszem a tejfölt, a mustárt, kevés citromlevet és összeforralom. Visszateszem a mártásba a húsokat, ha kell ízesítem és összeforralom.

Amíg a hús főtt, Lúdanyó útmutatása alapján előkészítettem a zsemlegombócot is.
1. Ehhez 2 zsemlét apró kockákra vágtam, sütőben zsiradék nélkül megpirítottam.
2. A lisztet összekevertem a sóval, 2 tojással és a tejjel simára kevertem. Hozzáadom apránként a vizet, az olajat, az apróra vágott petrezselyemzöldet és összekeverem. Belekeverem a megpirított zsemlekockákat is.
3. Nagy lábasban vizet forralok, ha felforrt megsózom. Egy nagy tányérra lisztet szórok.
4. A maradék 2 zsemlét is apró kockákra vágom és hozzákeverem a masszához.
5. Evőkanállal kiteszek egy púpos kanálnyi masszát a lisztes tányérra, kicsit meghempergetem a lisztben, gombóccá gömbölyítem és a forró vízbe teszem.
6. A gombócokat kb. 10 percig főzöm.


A megfőtt gombócot a hússal és a mártással tálalom.


Nagyon-nagyon finom lett, köszönöm Lúdanyó! Bár a receptet ideírtam mert a blog fő célja számomra hogy a kipróbált receptjeim egy helyen legyenek, de teljes egészében követtem Lúdanyó leírását
Egyetlen dolgon fogok változtatni legközelebb: egy nagy tálnyi zsemlegombóc lett, fél adagnyi bőven elég lesz nekünk, mert pár napnyi ide-oda rakosgatás után a fele adag ment az enyészetbe. :-(


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése