2011. március 12., szombat

Sós teasütemény

Ismét Andi gyöngyszemei között akadtam erre a nagyon jó kis receptre.

Sós teasütemény:


Hozzávalók:
1 kg liszt,
0,5 kg margarin,
1,5 pohár tejföl,
annyi hideg víz amennyit a tészta felvesz hogy nyújtható legyen
3 tojás,
5 dkg só,
1 élesztő

a lekenéshez tojás

A hozzávalókból tésztát gyúrunk (az élesztőt nem kell keleszteni, csak belemorzsoljuk a lisztbe)
Ujjnyi vastagra nyújtjuk, tojással lekenjük. Ezután hűtőbe tesszük 2 órára, hogy a tészta áthűljön és szépen lehessen szeletelni.

A kívánt formára vágjuk. Felvágás után újra lekenjük tojással és megszórjuk amivel szeretnénk. Pl. szezámmag, mák, só, köménymag, magkeverék, sajt

180-200 °C-on kb. 15-20 perc alatt megsütjük.

Andi receptje 6 tojássárgáját ír, én azt 3 egész tojással helyettesítettem. Időhiány miatt csak 20 percet hűtöttem, de ahol szükséges volt kézzel utánformáztam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése