2011. április 27., szerda

Túrós batyu

Nagyszombatra édesanyám halászlét főzött, én bevállaltam mellé a buktát. Mikor kiderült, hogy 9 felnőtt lesz, gondoltam kiegészítem egy fél adag túrós batyuval, ami már régóta várt kipróbálásra Limara honlapjáról.

Túrós batyu:


Hozzávalók (a fél adaghoz, ami 9 db batyu lett)
30 dkg liszt,
1,6 dl tej,
1 tojás,
pici só,
2 ek. cukor,
4 dkg olvasztott margarin,
2 dkg élesztő

A margarin kivételével a hozzávalókat a kenyérsütő gépbe tettem (tej, tojás, só, cukor, liszt, élesztő sorrendben) és elindítottam a dagasztást. Az olvasztott margarint kb. 10 perc elteltével tettem hozzá. A gép dagasztott, kelesztett.

Töltelék (szintén fél adag):
25 dkg túró,
1 ek. búzadara,
2 ek cukor,
2 cs. vanliáscukor,
reszelt citromhéj, mazsola,
1 tojás sárgája,
1 tojás fehérje

A túrót elkeverem a búzadarával, cukrokkal, citromhéjjal, mazsolával, tojássárgájával. Óvatosan hozzákeverem a felvert tojásfehérjét.

A megkelt tésztát lisztezett nyújtólapra borítom, kb. 3 mm vastagságúra nyújtom, 10x10 cm-es négyzetekre vágom, a közepükre elosztom a tölteléket. A négyzetek sarkait összecsippentem, tekerek rajta egyet. Sütőpapírral bélelt tepsire teszem, kb. 20 percig pihentetem, felvert tojással lekenem a batyukat. 180 °C-ra előmelegített sütőben sütöm kb. 15 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése