2011. április 29., péntek

Buktatorta

Szintén az elkészítendők között gyűjtött receptek közül választottam Andi Buktatortáját. Barack-, meggy- és szilvalekváros buktagolyókat készítettem, nagy sikere volt.

Buktatorta:

Hozzávalók:
50 dkg liszt, 
3 dkg élesztő, 
3 evőkanál porcukor, 
1 mokkáskanál só, 
2 evőkanál olvasztott vaj, 
3 dl langyos tej

Az élesztőt felfuttatom, a hozzávalókat kenyérsütőgépben dagasztom, kelesztem. (Nálam ez másfél óra.)
Mikor megkelt, lisztezett nyújtólapra teszem a tésztát és egy kb. 30 cm sugarú kört nyújtok belőle. 8-10 cm átmérőjű köröket szaggatok belőle. (Nekem egy műanyag mérőedény volt a jó méret.) Közepükbe 1-1 kanál barack-, szilva- illetve meggylekvárt tettem, gombócokká formáltam őket és margarinnal kikent tortaformába tettem a buktagombócokat úgy, hogy az oldalukat is lekentem olvasztott margarinnal. tojássárgájával lekenem a buktagombócokat és 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 35 percig sütöm.

Nekem maradt 3 gombócom amit már nem tudtam a formába szuszakolni, azt a tetejére raktam. Ez miatt az alsó-középső buktáim kicsit sületlenek maradtak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése