2018. december 24., hétfő

Vaddisznó sült

Egy ismerősöm fiától vettem egy vaddisznót. Megnyúzta, kizsigerelte, lábait lekanyarintotta, keresztben ketté vágta, majd zsákba rakta. A feldolgozás további része rám várt. Daraboltam, csontoztam, fűrészeltem, zacskóztam. Az életlen késeimmel nem volt könnyű munka, de végül is sikerre vittem.

Elsőként, a combból vaddisznó sültet készítettem. Ezt a receptet választottam hozzá, de áfonyalekvár  és Worcester szósz nélkül készítettem. A saját szószomba kevertem egy kis kézműves vörösboros áfonyalekvárt, a többiek inkább e nélkül ették.


Tűzdelt vaddisznósült



Hozzávalók:
kb. 1 kg vaddisznócomb
1 ek mustár, 1 mk őrölt feketebors, 6 ek. olaj.
15 dkg füstölt szalonna
1 csapott ek. só
2 db sárgarépa,
2 db petrezselyemgyökér,
2 fej vöröshagyma,
1 kis db zellergumó,
1 kiskanál szárított kakukkfű,
1 kiskanál borókabogyó,
1 babérlevél,
1 púpozott ek. finomliszt,
1-1 kiskanál paradicsompüré és citromlé
2 dl vörösbor

Előkészítés:
A combot alaposan megmosom, megtisztítom. leszárogatom. A mustár és bors keverékével bedörzsölöm, olajjal körbekenem, alufóliával jól betekerem és 3-4 napig hűtőben érlelem.

Elkészítés:
A szalonnát fél cm-es hasábokra vágom, kétharmadával megtűzdelem a combot, amit sóval bedörzsölök. A többi szalonnát a pácoláshoz használt olajjal együtt megpirítom, a húst fehéredésig körbesütöm benne, majd egy kisebb tepsibe teszem.
A maradék zsiradékban a megtisztított és felszeletelt zöldséget a kakukkfűvel, borókabogyóval és babérlevéllel néhány percig pirítom, majd felöntöm kb. 2 dl vízzel. Ezt az elősütött hús köré halmozom és 180 fokos sütőben (Légkeveréssel 165 fok) 1 óra 45 percen át sütöm. Közben levével gyakran meglocsolom, néhányszor megforgatom. Ha kész, a húst lecsöpögtetve félretesszük.
Zöldséges levét ahogy van, tepsistől a tűzhelyre tesszük. Liszttel meghintjük, hozzákeverjük a paradicsompürét,  percig pirítjuk, majd 3 dl vízzel és 2 dl vörösborral felöntjük. Citromlével (és ha van Worcestire szósszal) ízesítjük, 3 perc alatt mártássá sürítjük. 
Átszűrjük,  zöldségeket kicsit össze is törhetjük, ha akarjuk áfonyalekvárral összefőzzük.
A húst szeletekre vágva, mártással és burgonyakrokettel körítve tálaljuk.
Szsép fotókat nem tudok készíteni, de nagyon jól sikerült, ezért is jegyzem fel a receptet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése