2018. december 27., csütörtök

Mákos guba

Szentestére ezt a mákos guba receptet próbáltam ki Sütőtök receptjei közül. Nagyon finom volt, ezentúl ez lesz nálunk A mákos guba. És nem csak Szenteste! Az eredeti recept 6 főre szól, de mivel nálunk a gyerekek nem szeretik a mákot (megkóstolni sem voltak hajlandók, akárhogy agitáltam), így fél adagot készítettem, de ez is bőven elég volt, másnap reggelire is maradt belőle. 

Mákos guba

Hozzávalók 3 főre:
4 db kifli
3 tojás
másfél csomag vaníliás cukor
2,5 ek cukor
1,4 l tej
fél marék mazsola
10 dkg darált mák
1 cs. vaníliás pudingpor
3 ek cukor

Elkészítés:
A kiflit felkarikázom. Az az igazi, ha 1-2 napos a kifli, de az enyém teljesen friss volt és így is jó volt. Talán csak karikázni nehezebb.
A tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját kikeverjük a vaníliás cukorral és 2,5 ek. kristálycukorral.
1 liter tejet a mazsolával felteszünk melegedni, forráskor belekavarjuk a cukros-tojásos masszát és 5 perc alatt kavargatva felfőzzük. Ez a sodó. (Én sokkal tovább főztem, de nem sűrűsödött be. Lehet, hogy a kb-ra megfelezett arányok nem voltak jók.)
Félretesszük hűlni, addig megfőzzük a csomagoláson található útmutató szerint 3 ek. cukorral megfőzzük a pudingot. Félretesszük kicsit hűlni.
Ha a krémek kicsit lehűltek,a fehérjét kemény habbá verjük és beleforgatjuk a sodóba. (Mivel az én sodóm nem lett sodó állagú, a felvert hab sem keveredett vele, inkább a tetején úszkált... de ez az összhatáson nem rontott, a kifli mindent felszívott. :-))
Ezután összeállítjuk a gubát. Egy magas falú jénaiba vagy más hőálló tálba rétegezzük az összetevőket: sodó, kiflikarika, mák, puding - amíg el nem fogynak. A tetejét mindig sodóval zárjuk és meghintjük egy kis mákkal.
Előmelegített sütőben, fedő nélkül halvány pirulásig sütjük.

Isteni recept, szokás szerint belinkeltem az eredetit. A bakik ellenére nem csak az íze, de az állaga is tökéletes lett. Langyosan és hidegen is nagyon finom. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése