2018. december 28., péntek

Sakkos tészta

A 80-as, 90-es években Anyukám gyakran készítette ünnepekre. A recept is lánykori kézzel írt receptfüzetemből származik. Egyszerű, mutatós és finom sütemény. 

Sakkos tészta


Hozzávalók:
6 tojás,
32 dkg margarin,
32 dkg porcukor (én sima cukrot tettem bele, hisz sütéskor úgyis megolvad)
1 cs. vaníliás cukor,
22 dkg liszt,
2 dkg kakaópor,
2 késhegynyi sütőpor

Csokimáz

Elkészítés: 
A sárga tésztához 3 tojást kikeverek 16 dkg margarinnal és 16 dkg cukorral. Hozzáadok fél csomag vaníliás cukrot, 12 dkg lisztet, késhegynyi sütőport. Sütőpapírral bélelt tepsiben megsütöm.
A barna tésztához 3 tojást kikeverek 16 dkg margarinnal és 16 dkg cukorral. Hozzáadok fél csomag vaníliás cukrot, 10 dkg lisztet, 2 dkg cukrozatlan kakaóport, késhegynyi sütőport. Sütőpapírral bélelt tepsiben megsütöm.
Sütés után a tésztákat hosszában kettévágom. Rumos barackízzel (én a rumot kifelejtettem) összeragasztjuk: sárga-barna-sárga-barna.
Súllyal minimum 20 percig nyomatjuk. Tovább lehet, de rövidebb ideig nem. (Én kb. 1 órát nyomattam.) 1 cm-es csíkokat vágunk és lapjára fordítjuk. Megkenjük barackízzel és a következő lapot úgy tesszük rá, hogy ellenkező színű tészta kerüljön egymásra. 4 db 1 cm-es csíkot teszünk egymásra. (Nekem 2 rúd lett belőle, azaz 8 csíkot vágtam.) Anyu receptje nem írja, de én azt is nyomattam egy éjszakát. Másnap csokimázzal bevonjuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése