2017. november 12., vasárnap

Római csirkemáj

Még nyáron mentettem le a NoSalty oldalról a római csirkemáj receptjét és pár hete el is készítettem. Nagyon finom, egyszerűen elkészíthető egytálétel.

Római csirkemáj




Hozzávalók: 

15 dkg szeletelt füstölt szalonna,
8 közepes burgonya,
50 dkg csirkemáj,
1 ek. majoranna,
4 db zöldhagyma,
4 gerezd fokhagyma,
10 db gomba,
1 db zöldpaprika,
2 db paradicsom,
15 dkg reszelt trappista sajt,
1 ek. ételízesítő,
só, bors ízlés szerint.

Elkészítés:

Én Tupperes tálban készítettem. 
A tál alját kirakjuk szalonnaszeletekkel, úgy, hogy kicsit az oldalára is jusson. A burgonya felét rátesszük, megszórjuk ételízesítővel, sóval, borssal. A zöldhagymát felkarikázzuk, felét rászórjuk. 2 gerezd fokhagymát nyomunk rá. A lecsepegtetett csirkemájat összekeverjük a majorannával és a fokhagymára helyezzük.A burgonya másik felével betakarjuk, ételízesítővel, sóval, borssal meghintjük. A gombát nyolcadokba vágva rádobjuk, a paprikát kicsumázzuk, csíkokra szeljük és elosztjuk rajta. A hámozott paradicsomot is rátesszük. Rátesszük az edény tetejét és előmelegített sütőbe toljuk 50 percre. (Nem kell alá sem folyadék, sem zsíradék.)
Ha lejárt az idő levesszük a tetejét (én óvatosan leöntöttem róla annyi folyadékot amennyit tudtam úgy, hogy ne csússzon ki és ne essen szét), reszelt sajttal megszórjuk és 10 perc alatt ropogósra sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése