2015. április 3., péntek

Croissant és Medvehagymás croissant

A már többször idézett "A sütés iskolája kezdőknek és haladóknak" receptkönyvből vettem a Croissant receptet. Alapból a frissen szedett medvehagymából akartam medvehagymás kiflit sütni, de mivel a gyerekek azt nem eszik meg, csak a kiflik felébe tettem medvehagymát.

Mivel mi csak hárman vagyunk, az eredeti mennyiség feléből készítettem a tésztát.

Croissant:



Hozzávalók:
0,5 kg liszt
20 g élesztő
5/16 l tej (na, itt törtem a fejem amire kitaláltam az mennyi is)
10 g só
60 g cukor

300 g vaj

liszt a nyújtáshoz
1 tojássárgája és egy kevés tej a tészta megkenéséhez

A lisztet, cukros tejben felfuttatott élesztőt és a sót kenyérsütőgépbe tettem, az másfél órát dagasztotta és kelesztette. A vajat közben szobahőmérsékleten megpuhítjuk. Mikor megkelt a tészta átgyúrtam és hűtőszekrénybe tettem. (Az alaprecept 1-2 óra hűtést ír, én nem akartam egész nap kiflit sütni, így ez nálam 10-15 percre redukálódott.) A "lehűtött" tésztát kinyújtjuk, a vajat a tészta közepére lapítjuk, s ráhajtjuk a tészta két végét. Ezután az egészet kinyújtjuk, majd egyszerű hajtogatással egymás után háromszor összehajtjuk. Az egyes hajtások között a tésztát 10-10 percig hűtőszekrényben pihentetjük. (Na, én ezeket a pihentetéseket is kihagytam.) A tésztát végül téglalap alakúra nyújtjuk, néhány percig pihentetjük, majd hosszában két 15 cm-es csíkra osztjuk és a csíkokat háromszögekre vágjuk. A háromszögeket feltekerjük, 220 fokos sütőben készre sütjük. Én a tésztámat kelés után kettészedtem, a vajat is megfeleztem és az egyik felébe sót és medvehagymát kevertem, innentől külön dolgoztam velük. 1 tepsi sima és egy tepsi medvehagymás kifli lett. A gyerekek a saját részüket lekvárba mártogatva ették mert elég édes a tészta, a medvehagymás kifliket sütés előtt még megsóztam, azok is nagyon finomak lettek. Frissen jó, másnapra már megszikkadtak.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése