2015. február 23., hétfő

Gesztenyés szelet

Még ősszel ettem ilyen sütit, nagyon finom és mutatós volt. Nemrég a neten felvillant a recept, gyorsan mentettem és hétvégén elkészítettem. Szép és finom lett, élőben szebb mint a képen. A tetejére nem tettem csokimázt.

Gesztenyés szelet:



Hozzávalók:

Piskóta:
4 tojás, 4 ek. víz, 1 cs. sütőpor, 4 ek. cukor,4ek. liszt, 1,5 ek. kakaópor

Krém:
1 cs. vaníliás puding. 3 dl tej, 25 dkg margarin, 20 dkg porcukor

Töltelék:
1 cs. gesztenyemassza, 4 ek. baracklekvár, 2 ek. kakaópor, 1/2 kg keksz összetörve, 3 dl tej, 1/4 rumaroma

Elkészítés:

A tojásokat kettéválasztjuk, a sárgáját habosra keverjük a cukorral és a vízzel, a fehérjét kemény habbá verjük. A lisztbe keverjük a sütőport és a kakaóport. A lisztet és a tojáshabot felváltva a felvert tojás sárgához adjuk úgy, hogy a fehérjéből maradjon utoljára. Sütőpapírral bélelt közepes méretű tepsibe öntjük és előmelegített sütőben 10-15 perc alatt készre sütjük. Ha kihűlt, kettévágjuk.

A pudingot felfőzzük a tejjel, kihűtjük. A margarint habosra keverjük a porcukorral, a kettőt összekeverjük.

A töltelék hozzávalóit egy nagyobb tálban összekeverjük. Én Detki állatfigurás háztartási kekszet vettem, kisebb és vékonyabb a sima keksznél, így nem kellett törni.

Összeállítás:

A csokis piskótát kettévágjuk. Az alsó felére kenjük a krém felét, majd rásimítjuk a kekszes tölteléket, majd a maradék krémet. Ráborítjuk a piskóta felét. A recept szerint a tetejét csokoládémázzal vonjuk be, én ezt most elhagytam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése