2015. február 22., vasárnap

Aranygaluska

3 hete voltam egy Tupperes bemutatón, ahol az ott elkészített aranygaluskával vendégeltek meg minket. Amint megérkezett a megrendelt UltraPro tál, természetesen én is aranygaluskával avattam fel.

Az alapreceptet Ottis konyhájából vettem.

Aranygaluska:



Hozzávalók: 330 dkg liszt, 1 tojás, 4 dkg vaj, 20 g élesztő, 2-3 ek. cukor, 1.5 dl tej, csipet só, a tetejére kb. 5 dkg vaj, 8 dkg darált dió, 3 ek. cukor.

A tészta hozzávalóit kenyérsütő gépben dagasztottam, kelesztettem.
Ezután a Tupper bemutatón látott módszert követve a szintén Tupperes nyújtólapot megolajoztam, a megkelt tésztát kézzel ellapogattam. Egy tálkában margarint olvasztottam, a tésztából pogácsaszaggatóval galuskákat húztam a tálkába. Ezt az új tálamba pakoltam, cukros dióval jó gazdagon megszórtam, majd folytattam a rétegezést. A tésztát a lefedett tálban még kb. 40 percet kelesztettem (hideg sütőbe téve kelesztés nélkül is lehet), majd előmelegített sütőben kb. 35 perc alatt készre sütöttem. A vaniliaöntet hidegen készíthető pudingból készült 6 dl tejjel, Tupperes rázóedényben. Minden koszolás nélkül készült, isteni finom és tőlem szokatlan módon még szép is lett! Korábbi munkahelyemnek köszönhetően elég jól el vagyok látva Tupperes cuccokkal, de bemutatón most voltam először. Nekem nagyon hasznos volt, a nyújtólapomat korábban a hagyományos gyúródeszkához hasonlóan mindig liszteztem, a rázóedényemet pedig csak elvétve használtam, amikor porból készült gyümölcslevest csináltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése