2015. április 22., szerda

Csirkés alagút

A facebook-on ugrott elém a Csirkés alagút receptje, gyorsan el is készítettem. Igaz, én nem csirkemellből, hanem pulykacombból készítettem és bulgurral, zöldsalátával tálaltam.

Csirkés alagút:

Hozzávalók:

3 nagyobb csirkemell filé (nálam 1 kg pulykacomb)
300 - 400 g szeletelt bacon
3 csapott ek. liszt
200 g tejföl
2 tojás
1 csokor petrezselyem, vagy 1 púpozott ek. szárított
300 - 400 g reszelt trappista sajt
só, bors

Elkészítés:

Az őzgerincformát kibéleljük baconszalonnával kb. fél cm átfedéssel, a széleket váltakozva kilógatva.
A húst kis kockára vágjuk, sózzuk, borsozzuk. 
A tojásokat sózzuk, tejföllel, liszttel, 1/3 rész reszelt sajttal, petrezselyemmel összekeverjük, belekeverjük a husit. 
A baconnel kirakott formába 1/3 rész reszelt sajtot teszünk, a húsos keveréket, majd a maradék sajtot. Ráhajtogatjuk a kilógó baconszeleteket, szükség esetén a tetejére még fektetünk párat. 
Gáztepsire tesszük,előmelegített sütőben (kb. 180 °C) 1 órát sütjük. (Pulykacombot nekem többet kellett kicsivel.) 
A formából óvatosan a gáztepsire borítjuk, majd visszatesszük, hogy a másik fele is szép pirosra süljön.

Nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése