2015. április 25., szombat

Gőzgombóc

Évekkel ezelőtt egy ausztriai síelésen, egy hüttében ettem szilvalekvárral töltött gőzgombócot, vaníliaöntettel és cukros mákkal. Imádtam! Ha épp olyan hüttébe tévedünk be ahol van, akkor mindig eszek gőzgombócot.

A receptet is már rég lementettem, a megvalósításra viszont csak most került sor. Finom lett, de a gombóc íze és állaga nem olyan mint a hüttében, mint amilyenre vágytam. Állítólag azért, mert ott mirelitet adnak. :-)) A receptet Limara pékségéből vettem.

Gőzgombóc:



Hozzávalók:

50 dkg liszt
2 dl langyos tej
1 nagy ek. tejföl
1 tojás
1 tojás sárgája
csipet só
2 ek. cukor
3 dkg élesztő

Az élesztőt a cukros tejben felfuttattam. A hozzávalókat kenyérsütő gépbe pakoltam, ami dagasztotta, kelesztette. Én a fenti mennyiség feléből készítettem, 3 nagy gombócot csináltam. Szóval, a 25dkg lisztből készült tésztát 3 részre vágtam, kézzel korong alakúvá formáztam, nagy evőkanál szilvalekvárt tettem rá, majd gombóccá formáztam. Közben egy nagy edényben vizet forraltam, pároló betétre tettem a gombócokat, lefedtem és kb. 15 percig gőzöltem. Közben híg vanília pudingot főztem, azzal tálaltam a kész gőzgombócokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése