2011. február 16., szerda

Pöttyös Túró Guru pohárban

Pöttyös túró guru pohárban is készült a szülinapra, Trinity Zamat és Illat blogjának receptje alapján. Két réteget próbáltam a 6 db 1 dl-es pohárkába tunkolni, az eredmény nem lett szép. Hiába kotorásztam, nem találtam megfelelő méretű poharat, a 6 db 1 dl-es pohár csurdig töltve pedig nem mutat jól. Nekem semmi extra nem volt benne, finom volt, de a várt brutál finomtól az én ízlésemnek messze van.

Pöttyös túró guru pohárban:

1. réteg:
50 dkg túró
25 dkg mascarpone
6 ek porcukor

2. réteg:
10 dkg étcsoki
2 kis marék mogyoró
0,5 dl tejszín

3. réteg:
15 dkg cukor
2 dl tejszín

A túrós réteg hozzávalóit összekeverem , felét a poharak aljába kanalazom. (Nekem túl "száraz" volt mascarponéval, tejszínt nem tettem bele.)
A második réteghez az étcsokit gőz fölött megolvasztom, majd belekeverem a tejszínt. A túrós rétegre kanalazok belőle, mogyoróval megszórom.
A harmadik réteghez karamellizálom a cukrot, felöntöm a tejszínnel és addig kevergetem míg a cukor újra feloldódik.
Ezután újra megismétlem a rétegzést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése