2011. február 11., péntek

Arielle víz alatti palotája pirosban, avagy egy ehetetlen szülinapi torta

Kívánságra készült a zselés-gumicukros, fagylalttal bélelt Víz alatti palota fantázianevet viselő torta. A Disney-s A hercegnők szakácskönyve recepekből választották a gyerekek, hát szörnyű lett! Áfonya szörpöt nem kaptam, így kék helyett piros lett a tenger. A zselé sem keményedett meg teljesen, inkább rezgős, kocsonya-szerű lett. Azért minden vendég megkóstolta, a fagyit kiettük belőle, a gyerekek kiturkálták a gumicukrot, a többi meg ment a kukába.

Víz alatti palota:


Hozzávalók:
1 l kék szörp (áfonya - én sajna nem kaptam sehol, a mienk feketeribizliből készült)
10 db lapzselatin
400 g gumicukor
fagylalt
tejszínhab

A zselélapokat 5 percre hideg vízbe áztatom, kinyomkodom, a szörpből kiveszek egy pohárra valót, megmelegítem és a zselélapokat feloldom benne, majd elkeverem a maradék szörppel. Kapcsos koszorú formába szóróm a gumicukrot, ráöntöm a zselét és hűtőben dermesztem egy jó fél napot. Tálaláskor vaniliafagyival, tejszínhabbal megtöltöttem a közepét, szórócukorral díszítettem. Igaz giccses, ehetetlen kreálmány. A gyerekeknek ettől függetlenül nagyon tetszett, ízleni nekik sem ízlett. Persze lehetne tuningolni, a zselét édesebbre és keményebbre. Az enyémnek semmi íze sem volt és nem volt elég kemény ahhoz, hogy normálisan ki tudjam szedni a formából, vagy hogy szépen tudjam szeletelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése