2016. május 13., péntek

Zabpelyhes málnás süti

Múlt szombaton Tatán, az Ébresztőben ettem nagyon finom zabpelyhes málnás sütit, azt próbáltam leutánozni. Több receptet is nézegettem, szerettem volna valami nagyon egészséges, cukor és fehérliszt mentes változatot, de végül a Reformnasik blog receptjét választottam, most csak minimálisat változtattam rajta. A párom által készített aeropress kávé kísérője lett.

Zabpelyhes málnás sütemény:



Hozzávalók: 

20 dkg zabpehely
10 dkg zabkorpa
10 dkg finomliszt
1 tk. szódabikarbóna
15 dkg nádcukor
reszelt citromhéj (szárított, bolti)
10 dkg durvára darált dió
csipetnyi só
25 dkg jéghideg vaj
50 dkg málna

A száraz hozzávalókat összekeverem, a vajjal elmorzsolom. A morzsalék 2/3-át kivajazott, kilisztezett kistepsibe egyengetem. Fél kg mirelit málnával megszórom, a maradék morzsalékkal 30-35 perc alatt készre sütjük.

Nagyon finom lett, de mivel másfél hete cukor és szénhidrátmentes étkezésre fogtak, legközelebb a fehérlisztet és a cukrot teljesen mással helyettesítem és azt a 25 dkg vajat is le kellene cserélni valamire (talán reszelt alma?)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése