2016. május 18., szerda

Sós karamellás mogyorós sajttorta

Párom rendelésére készült, hosszas keresgélés után ezt a receptet választottam Koskacukor blogjából. Az alapanyagokon kicsit módosítottam, az elkészítés módja nem változott.

Sós karamellás mogyorós sajttorta:



Hozzávalók: 
200 g teljes kiőrlésű zabkeksz
100 g vaj

1 kg krémsajt
80 dkg 20%-os tejföl
10 tojás
30 dkg porcukor (helyett nálam 15 dkg porcukor, 10 dkg nádcukor és 5 dkg szőlőcukor)
9 dkg liszt
reszelt citromhéj (szárított bolti)
vaníliás cukor (mivel vanília aromát nem kaptam)

1 dkg sótlan földimogyoró

Sós karamell öntethez:
200 g cukor
85 g vaj
120 ml tejszín
3 g só
1 ek vaníliás cukor

Elkészítés: A kekszet ledaráltam, az olvasztott vajjal összekevertem és kapcsos tortaforma aljára döngöltem. Alacsony hőfokon kb. 10-15 percet sütöttem.
Közben összekevertem a krémsajtot, tojásokat, cukrot, lisztet, tejfölt, citromhéjat és vaníliás cukrot. Az elősütött tortalapra öntöttem. Itt jött az első kopp... a krém kb. 2/3 része fért a tortaformámba, amit színültig töltöttem. A maradékot egy jénaiba öntöttem. Az eredeti recept gőzös sütőt ír, ami nekem nincs, így jobb ötlet híján teflon muffinformába öntöttem vizet, azt tettem a gázsütőm aljára. Erre raktam a jénait, aztán jött a sütőrácson a tortaforma színültig töltve a krémmel. Alacsony hőfokon sütöttem, a recept másfél órát ír. Viszonylag hamar rájöttem, hogy az én krémjeim bizony nem akarnak a helyükön maradni, a jénaiban lévő krém egész a sütőrácsig púposodott és frankón rá is égett, a tortaformában lévő is mint egy vulkán kiemelkedett, esélyem sem volt rá, hogy azt menet közben lefedjem. A torta szép lassan sült, én aggodalmasan nézegettem, a lakásban pedig időközben akkora füst terjengett, hogy csoda hogy nem jöttek ki a tűzoltók.
Időközben elkészítettem a karamell öntetet is. Ehhez a cukrot olvadásig hevítettem, kicsit kevergettem, majd a lángot lezárva hozzátettem a felkockázott, szobahőmérsékletű vajat és a szintén szobahőmérsékletű tejszínt. Bugyogott, fröcskölt, sistergett, de nem hagytam magam magam, habverővel krémesre kevertem, majd üvegbe töltöttem. 
A mogyorót kicsit felaprítottam, kicsit megpörköltem. 

A látvány nem éppen olyan volt mint amit elképzeltem és mint amit kinéztem, de a tortát a tortaformából közös erővel kivágtuk, a vulkán peremét levágtam, így tálaláskor a mogyoróval és karamellöntettem elfedve a szépséghibákat egész gusztán nézett ki. Az íze is finom volt, én nem kóstolhattam öntetestől, de a többiek mind dicsérték. Párom nagyon finom lattét csinált hozzá, neki jobban megy a baristáskodás, mint nekem a cukrászkodás. :-)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése