2013. október 21., hétfő

Fonott kalács

A Magyar Könyvklub 'A sütés iskolája kezdőknek és haladóknak' című könyvéből származik a következő recept.

Fonott kalács:


Hozzávalók:
500 g liszt
30 g élesztő
1/4 liter langyos tej
60 g olvasztott vaj (én margarint tettem bele)
2 tojás
1 kk só

Kelesztőgépbe szórtam a hozzávalókat, ami megdagasztotta és megkelesztette a tésztát. A megkelt tésztát 3 egyforma darabra vágtam és lisztezett nyújtólapon 3 egyforma tekerccsé sodortam. Középről kezdve összefontam, tojássárgájával megkentem és 10 perc további kelesztés után 200 °C-ra előmelegített sütőbe tettem. A recept szerint 30-35 percig kell sütni, nekem 30 perc sok volt, kicsit megégettem...


Jó nagy kalács lett belőle, legközelebb 25 dkg lisztből csinálom. Finom, foszlós kalács.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése