2013. április 11., csütörtök

Hajtovány

Limara receptje alapján készült a hajtovány. Csak fél adagot készítettem, nekem kicsit sós lett, és azt hiszem nem nyújtottam elég vékonyra, mert jó nagy hajtoványaim lettek, amiknek a közepe még sülhetett volna. Ennek ellenére elfogyott, sőt, még dicséretet is kapott.

Hajtovány:

Hozzávalók (fél adag):
50 dkg liszt
3 dl tej
1 tojássárgája
fél dl olaj
1 ek. só
pici cukor
25 g élesztő (én szárítottal csináltam)

Kenyérsütő gépben dagasztom, kelesztem. Lisztezett deszkán vékonyra nyújtom, 10 dkg margarin, 1 ek. só és 10-15 dkg reszelt sajtból készült krémmel megkenem a tésztát, szorosan feltekerem, trapézokra vágom és sütőpapírral bélelt tepsire teszem. A tetejét megkenem, reszelt sajtot szórok rá, fél órát kelesztem, majd 180 °C-ra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt készre sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése