2011. augusztus 23., kedd

Somlói torta

Réka 8. szülinapjára Somlói tortát sütöttem. Több receptet is átnéztem, de egyik sem volt kedvemre való, így összehoztam a saját változatomat. Nagyon finom lett, mindenki dícsérte.

Somlói torta:



Hozzávalók és elkészítés:

3 tojásból háromféle piskótát sütöttem, egy simát, egy kakaósat és egy diósat.

Sima piskóta: 3 tojást szétválasztok, a fehérjét 3 ek cukorral kemény habbá verem. Óvatosan hozzáadom a tojások sárgáját, 3 ek lisztet és egy csipetnyi sütőport. alaposan kizsírozott, kilisztezett tortaformáva öntöm és 175C-ra előmelegített sütőben 20-25 percig sütöm, amíg a tészta elválik a forma szélétől.
Hasonlóan készül a kakaós és a diós piskóta is, csak a kakaósnál 1,5 ek lisztet és 1,5 ek kakaót, a diósnál darált diót teszek a tésztába.

Amíg a tortalapok sültek, elkészítettem az öntetet. Kb. 2 dl vizet 4 ek cukorral, fél üvegcse rumaromával, reszelt citromhéjjal mikróban összeforraltam.

A kapcsos tortaforma aljába tettem a sima piskótát, az öntettel meglocsoltam, mazsolával meghintettem. 4 dl tejjel elkészített 1 csomag étcsokoládé pudingot tettem rá. Ezután következett a diós lap, ezt is meglocsoltam az öntettel, 4 dl tejjel felfőzött 1 csomag vaniliapudingot tettem rá. A pudingokat 4-4 ek cukorral főztem. Vágott dióval meghintettem, majd következett a csokis tortalap. 1 éjszakára hűtőben pihentettem.

Másnap 5 dl tejszínt kemény habbá vertem és a tortát bevontam, illetve habzsákba töltve kidíszítettem vele. A külleme szokás szerint nem lett olyan szép, de az íze mindenért kárpótolt! Dióval díszítettem.

Hozzávalók:
A 3 piskótához: 9 tojás, liszt, sütőpor, kakaópor, darált dió
Az öntethez: kb. 2 dl víz, cukor, Rumaroma, reszelt citromhéj
A csokipudinghoz: 1 csomag étcsokoládé puding, 4 ek cukor, 4 dl tej
A vaniliapudinghoz: 1 csomag vaniliás pudingpor, 1 cs vaniliáscukor, 3 ek kristálycukor, 4 dl tej
mazsola, vágott dió
5 dl tejszín (én most Habmestert használtam), a díszítéshez dió

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése